سعید راد بازیگر مطرح سینمای کشورمان امروز پس از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان درگذشت.

به گزارش همشهری آنلاین، به گزارش همشهری آنلاین،‌ سعید راد که از اواخر سال گذشته، اخبار نگران‌کننده‌ای راجع به سلامتی وی منتشر شده بود، ساعاتی قبل درحالی‌که تنها ۳ ماه تا فوت کردن شمع ۸۰ سالگی‌اش مانده بود، درگذشت، نگاه راد دختر این بازیگر سینما ضمن اعلام این خبر افزود: برنامه مراسم خاکسپاری روز چهارشنبه ۴ مرداد ماه ساعت ۹ و نیم صبح از ساختمان شماره ۲ خانه سینما به سمت بهشت زهرا، قطعه هنرمندان انجام می‌شود.

این بازیگر در فاصله سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳، در ۷ فیلم ازجمله خط قرمز، برزخی‌ها، دادشاه و عقاب‌ها به ایفای نقش پرداخت اما تیغ تیز ممیزی شامل این بازیگر شد تا وی برای نزدیک به ۲ دهه از سینما به دور باشد.

دوئل در سال ۸۲، بازگشت قدرتمندانه راد به سینمای ایران بود. بازگشتی که با سخت‌پسندی‌های این بازیگر در انتخاب نقش همراه بود. یکی از آثاری که وی در این برهه بازی کرد، نقش تیمسار فلاحی در فیلم "چ" بود که با اقبال خوبی از جانب مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

راد در طول دو دهه اخیر، بازی در آثار تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را نیز تجربه کرد که ازجمله این تولیدات می‌توان به آثاری چون در چشم باد، سرزمین مادری و ترور خاموش اشاره کرد.

در ادامه چند سکانس از بازی های این هنرمند فقید را ببینید

کد خبر 868566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نامی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    0 0
    روحش شاد